myspace layouts

Sunday, March 7, 2010

..Aku Bersujud Pada-Mu Ya Allah..

..Seharian di rumah hari ini sudah cukup untuk membuatkn sy muhasabah diri..mengenangkn apa yg dah sy lalui..dr bertubuh kecil hingga spt skrg..dr kanak-kanak sehingga dewasa..dr manusia yg cetek ilmu hinggalah skrg, sudah kenal erti kehidupan..

..sesungguhnya hari ni sy mula sedar.."masih belum sempurna semuanya.."..

..masih belum sempurna tanggungjawab sy sbg khalifah di bumi Allah SWT..
..masih belum sempurna tanggungjwb sy sbg seorg anak..
..masih belum terbalas jasa-jasa ayah & mama melahirkn dan membesarkan sy..
..masih belum sempurna tanggungjawab sy sbg hamba kpd Allah SWT..
..dan..masih belum sempurna keteguhan iman hamba-Mu ini, Ya Allah..

...ALPA..LEKA..

Ya Allah,Ya Tuhan ku..Kau ampunilah segala dosa-dosaku Ya Allah..Kau tetapkanlah imanku kepada Mu, Ya Allah..

Ya Allah,Ya Tuhan ku..

Kau ampunilah segala dosa-dosa kedua ibu bapaku Ya Allah..Kau lindungilah keluarga ku daripada semua kejahatan dan kemungkaran..

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas kesayangan yang mereka limpahkan padaku, peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku.


Sesungguhnya Kau Maha Pengasih lagi Maha Menyayangi Hamba Mu yg lemah ini Ya Allah..Hanya petunjuk dari Mu yang mampu membimbing kami, Ya Allah..Hanya doa kepada Mu yang dapat kutitipkan bagi membalas segala jasa-jasa kedua ibu bapa ku , Ya Allah..

"Aku minta ampun daripada Allah yang tidak ada Tuhan yang berhak disembah selain daripadaNya, yang hidup dan yang menguruskan makhlukNya dan aku bertaubat kepadaNya.
Sesungguhnya hatiku lupa (tidak ingat kepada Allah) dan sesungguhnya aku meminta ampun daripada Allah setiap hari 100 kali."




No comments:

Post a Comment