Friday, May 7, 2010

..Suami Soleh..

..Alhamdulillah..

walaupun x sepenuhnya, tp dah ada ciri2 suami soleh..;)..

berkat selalu abiskan makanan.."abiskan makanan, nnti dpt suami soleh"..

..bakal termakbul sudah..ehe..

~bakal suami soleh~

ciri2 utama suami sebelum ni:

1) beriman
2) solat 5 waktu (tak tinggal)
3) boleh mengimamkan solat
4) hormat ayah dgn mama
5) engineer
6) tidak merokok
7) xnak yang hensem (susah jaga) tp kalau hensem n boleh menepati ciri2 kat atas tu..bonuslah..

ciri2 yang nizam ada:

1) beriman lah jugak (sikit2..;)..Alhamdulillah)
2) solat....(tp kadang2 subuh terlajak jugak kan...xper..nnti hari2 kita kejut)..
3) boleh jd imam..InsyaAllah..
4) sgt menghormati ayah & mama..(mama ckp nizam berckp bukan main lembut lg..yer ker???)..
5) yup..engineer..(tp zam kata dia lg suka kalau dpt jd penternak ikan keli)
6) TIDAK MEROKOK..(dia sgt suka buat statement-->tgk bibir laaaa...pink kan)
7) x hensem tp hemsem jer...ahakss..nasib baik x hensem..kalau x, lg melalut lah kenakalan dia..isk3..

Overall..Alhamdulillah..he..completes me..semoga dia dapat melindungi dan membimbing sy untuk menjadi seorang isteri yang solehah, seorang ibu yang mithali, seorang anak yang selalu taat kepada ayah n mama, seorang kakak yang bertanggungjawab dan seorang hamba yang patuh kepada Pencipta-Nya..Amin..


1 comment: